کنترل فرایند ساخت

شرکت مهندسین مشاور ناظران دقیق تدبیر

کنترل فرآیند ساخت یک رشتهٔ مهندسی است

که برای حفظ خروجی یک فرایند خاص در محدودهٔ مورد نظر

معماری‌هایی را شکل می‌دهد و مکانیزم‌ها و الگوریتم‌هایی ایجاد می‌کند​.

بازرسی کنترل فرآیند ساخت

کنترل فرآیند ساخت

 

بازرسی محصول جزء اصلی  کنترل کیفیت یک کسب و کار است.مسلما باید از کنترل کیفیت در فرآیند تولید کمک می کنند. بازرسی مستقل به کسب و کار اجازه می دهد تا بررسی کند که مشخصات محصول شما شامل کیفیت، عملکرد و الزامات عملکرد برآورده شده است. در نهایت کنترل فرایند ساخت از رسیدن محصولات معیوب به مصرف کننده نهایی جلوگیری می کند. بازرسی محصول را می توان در هر مرحله از فرآیند تولید انجام داد. آنها از مرحله راه اندازی اولیه تولید تا مراحل قبل از ارسال و بارگیری کانتینر در دسترس هستند. استفاده از خدمات بازرسی محصول شخص ثالث قابل اعتماد، دید را در زنجیره تامین شما افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند نقاط بازرسی کنترل کیفیت قوی را در طول فرآیند تولید خود ایجاد کند.

در طول یک بازرسی، محصولات را در مراحل خاص تولید بر اساس یک چک لیست جامع بررسی می کند. در هر بازرسی، این چک لیست با توجه به محصول مورد نظر و نیاز مشتری تنظیم می شود.

با این حال، چک ها معمولاً موارد زیر را ارزیابی می کنند: مشخصات فنی، ابعاد، ظاهر، کارایی، طرز کار معمولاً بررسی می شود و معمولاً آزمایشات خاص محصول انجام می شود. همچنین می توان با توجه به مرحله تولید که به آن رسیده است، چک کرد. به عنوان مثال، بازرسی هایی که در شروع تولید انجام می شود شامل بررسی مواد اولیه می شود.

 بازرسی همان تست می باشد؟

تست محصول و بازرسی محصول هر دو روش های کنترل کیفیت هستند که برای اطمینان از اینکه کالاهای تولیدی دارای قابلیت اطمینان بالایی هستند استفاده می شود. با این حال، روش ها و اختیارات آنها متفاوت است.

تست محصول مستلزم قرار دادن نمونه محصول تولید شده از طریق انواع آزمایش ها و ارزیابی ها برای اطمینان از عملکرد، ایمنی و انطباق آن با استانداردها یا الزامات از پیش تعیین شده است. به طور معمول، این فرآیند در مراحل توسعه و تولید انجام می شود. تکنیک‌ها و ابزارهای مختلفی توسط آزمایش‌کنندگان برای ارزیابی قابلیت استفاده، استحکام، قابلیت اطمینان و سایر کیفیت‌های محصول استفاده می‌شود. آزمایش محصول اغلب دقیق تر و عمیق تر است و طیف گسترده ای از عوامل مرتبط با عملکرد را پوشش می دهد.

برعکس، بازرسی محصول یا بازرسی کنترل فرایند ساخت فرآیند بررسی یک دسته یا یک محصول نهایی است تا ببینیم آیا استانداردها و الزامات کیفیت تعیین شده را برآورده می کند یا خیر؟  قبل از اینکه محصولات به بازار عرضه شوند یا به مشتریان تحویل داده شوند، معمولاً یک بررسی انجام می شود. برای یافتن هرگونه نقص یا انحراف از معیارهای کیفیت تعیین شده، مستلزم یک بازرسی بصری و گاهی اوقات بازرسی های عملکردی ساده است. فرآیند بازرسی اقلام اغلب مبتنی بر نمونه برداری است، به این معنی که تنها بخشی از دسته بررسی می شود.

به طور خلاصه، تفاوت اصلی بین تست محصول و بازرسی محصول در زمان بندی، دامنه و عمق آنها نهفته است. تست محصول در مراحل توسعه و ساخت انجام می شود و شامل آزمایش جامع عملکرد و ویژگی های محصول است. بازرسی محصول پس از فرآیند تولید انجام می شود و شامل بازرسی محصولات نهایی برای اطمینان از مطابقت با استانداردهای کیفیت تعیین شده است. هر دو رویه بخش‌های حیاتی کنترل کیفیت در تولید هستند و برای یافتن و رفع هرگونه مشکل قبل از تحویل کالا به مصرف‌کنندگان نهایی استفاده می‌شوند.

کنترل فرآیند ساخت

اصطلاح تولید به پردازش مواد خام یا قطعات، برای تولید کالای نهایی از طریق استفاده از ابزار، نیروی انسانی و ماشین آلات می گویند. تولید به شرکت ها اجازه می دهد تا محصولات نهایی را با هزینه ای بالاتر از ارزش مواد خامِ مورد استفاده بفروشند. در مقیاس بزرگ تر، امکان تولید انبوه کالاها با استفاده از فرایندهای خط مونتاژ و فناوری های پیشرفته وجود دارد. استفاده از تکنیک های تولید کارآمد، تولید کنندگان را قادر می سازد تا از صرفه جویی در مقیاس استفاده کنند و واحد های بیشتری را با هزینه کمتر تولید نمایند. در این مقاله با مفهوم تولید و کنترل تولید آشنا خواهیم شد.

تعاریف کلیدی

  • تولید فرآیند تبدیل مواد خام یا قطعات به کالاهای نهایی از طریق استفاده از ابزارها، نیروی انسانی و ماشین آلات می باشد.
  • انقلاب صنعتی منجر به تولید انبوه، تولید خط مونتاژ و استفاده از تکنیک ها برای تولید مقادیر بیشتر کالاها با هزینه کم شد.

اهمیت تولید و کنترل تولید

تولید بخش جدایی ناپذیر و عظیم از اقتصاد است که شامل پردازش و پالایش مواد خام و تبدیل آنها به محصولات نهایی می باشد. تبدیل این مواد خام به چیزی مفیدتر، ارزش افزوده را به همراه دارد. این ارزش افزوده، قیمت محصولات نهایی را افزایش می دهد و تولید را به بخشی بسیار سود آور از زنجیره کسب و کار تبدیل می کند. برخی از افراد در مهارت های مورد نیاز برای تولید کالا تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر، بودجه مورد نیاز کسب و کارها را برای خرید ابزار و مواد فراهم می کنند.

کارایی تولید و استفاده از نرم افزار تولید و کنترل تولید، می تواند منجر به بهره وری بالاتر و صرفه جویی در هزینه شود. تولید کنندگان می توانند برای بهبود وضعیت سازمان خود، کارهای زیر را انجام دهند:

  • بهبود کیفیت کار
  • بروز کردن تجهیزات و رویه ها
  • کاهش تعدیل
  • تعیین اهداف واقع بینانه
  • ساده کردن کانال های مصرف، زنجیره تامین و توزیع

اهمیت بازرسی کنترل فرآیند ساخت

کالاهای خود را در حین ساخت بررسی کنید که این کار به شما امکان می‌دهد تا مشکلات پنهان یا خاص را شناسایی کنید. و از تأخیرهای احتمالی تحویل صرفه جویی نمایید. شرکت مهندسین مشاور ناظران دقیق تدبیر با استفاده از ابزارهایی قبل از تولید، در حین تولید و حتی پس از تولید ، بررسی های لازم را انجام می دهد و در زمان و هزینه شما صرفه جویی انجام می شود. بنابراین با مشاورین و متخصصین شرکت حتما تماس بگیرید.

در دنیای گسترده و پیچیده صنعت تولید امروز، تولید کالاهای باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. روش دقیق بازرسی قطعات برای دستیابی به برتری ضروری است. بازرسی تک تک اجزا یک مرحله حیاتی است که از مطابقت آنها با مشخصات دقیق اطمینان حاصل می کند. این راهنما به هنر و علم بازرسی قطعات می پردازد و اهمیت آن را در تولید و تأثیر آن بر کیفیت کلی محصول را روشن می کند.  متخصصین و کارشناسان شرکت مهندسین مشاور ناظران دقیق تدبیر بررسی های لازم را بر روی تک تک اجزا محصولات انجام می دهند که در کل محصول قابل اعتماد و با کیفیتی ارائه دهند.

بازرسی فنی قطعه مستلزم بررسی اجزای جداگانه برای تعیین اینکه آیا آنها معیارهای از پیش تعیین شده را برآورده می کنند یا خیر. این روش جامع و چندوجهی است و از تکنیک‌های متعددی برای شناسایی نقص‌ها، اعتبارسنجی دقت و ارزیابی عملکرد کلی استفاده می‌کند. با بررسی قطعات، تولیدکنندگان می توانند عیوب بالقوه را در اوایل چرخه تولید شناسایی کنند، در نتیجه از عیوب پرهزینه جلوگیری کرده و کیفیت کلی را افزایش می دهند.

در حالی که بازرسی فنی  یک جزء بر اجزای منفرد متمرکز است، بازرسی محصول دامنه وسیع تری دارد. این مستلزم بررسی دقیق کل محصول است تا اطمینان حاصل شود که همه اجزای آن در هماهنگی با هم کار می کنند تا یک نتیجه نهایی قابل اعتماد و کاملاً کاربردی ایجاد کنند. به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از بازرسی محصول، بازرسی قطعه به هماهنگی یکپارچه تضمین کیفیت ساخت کمک می کند.

تکنیک های بازرسی کنترل فرآیند ساخت

تکنیک‌های بازرسی کنترل فرایند ساخت، طیف وسیعی را پوشش می‌دهد و نیازهای متفاوت صنایع و محصولات مختلف را برآورده می‌کند. هر تکنیک، از روش‌های مرسوم مانند اندازه‌گیری‌های دستی گرفته تا فناوری‌های پیشرفته مانند ماشین‌های اندازه‌گیری مختصات (CMM)، اسکن سه بعدی و تصویربرداری اشعه ایکس، نقش حیاتی در ارزیابی دقیق قطعات دارد.

در عصر دیجیتال امروزی، فناوری نقش مهمی در همه چیز ایفا می کند. سیستم‌های خودکار مجهز به حسگرهای با وضوح بالا و الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند به سرعت قطعات را با دقتی بی‌رقیب بازرسی کنند. این فناوری‌ها نه تنها فرآیندها را تسریع می‌کنند، بلکه تجزیه و تحلیل داده‌ها را در زمان واقعی ارائه می‌کنند و به تولیدکنندگان اجازه می‌دهند تا بر اساس اطلاعات دقیق تصمیم‌های سریع بگیرند.

با وجود اینکه فناوری پیشرفت های چشمگیری داشته است، تخصص انسانی غیرقابل جایگزین است. بازرسان بسیار آموزش دیده چشم دقیقی برای جزئیات دارند و به آنها امکان می دهد عیوبی را که سیستم های خودکار ممکن است نادیده گرفته شوند، شناسایی کنند. ترکیب مهارت های انسانی با اتوماسیون قوی ایجاد می کند که در آن کارایی و دقت ترکیب می شوند تا نتایج بهینه را ایجاد کنند.

دنیای آینده برای بازرسی کنترل فرآیند تولید

احتمالات آینده برای بازرسی قطعات جالب است. فناوری‌های نوظهوری مانند واقعیت افزوده (AR)، حسگرهای فعال‌شده با اینترنت اشیا (IoT) و تشخیص نقص مبتنی بر یادگیری ماشین، بر تکرار بعدی تأثیر می‌گذارند. در واقع ابزارهایی که با هوش مصنوعی آمیخته شوند و خود به تنهایی (بدون دخالت انسان) بتوانند بر روی بازرسی کنترل فرآیند تولید نظر دهند. اگر تمایل دارید در زمینه آمیخته شدن هوش مصنوعی و بازرسی کنترل فرآیند تولید، اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما به این لینک سر بزنید.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه