بازرسی رنگ و پوشش

شرکت مهندسین مشاور ناظران دقیق تدبیر

بازرسی رنگ و پوشش

در صنعت اهمیت زیادی دارد

چرا که همواره ممکن است تجهیزات و قطعات دچار خوردگی شوند.

بازرسی رنگ و پوشش

بازرسی رنگ و پوشش

 

خوردگی تحت عایق (CUI) چالشی مداوم، قابل توجه و پرهزینه برای صنایع فرآوری است. هرگونه تجهیزات تولیدی (مخازن، لوله ها و غیره) که از فلز ساخته شده و به طور مداوم درمعرض گرما، رطوبت و مواد شیمیایی مختلف قرار دارند، در معرض خوردگی هستند.

خوردگی ای که روی تجهیزاتی که تحت پوشش عایق قرار دارند ایجاد می شود، مسئله سازتر است؛ زیرا اغلب حضور آن تا زمانی که آسیب عمده ای رخ ندهد، قابل شناسایی نیست؛ چون به راحتی قابل مشاهده نیست. بنابراین CUI می تواند منجر به لزوم تعطیلی عملیات شود و در بدترین حالت منجر به حوادث ایمنی فرآیند می گردد. در واقع خوردگی در زیر عایق دلیل اصلی بسیاری از جدی ترین مشکلات پیش روی صنایع فرآیندی است. از جمله خاموش یا بسته شدن اجباری، تولید از دست رفته، تعمیر و تعویض زودرس و عواقب ایمنی و زیست محیطی که می تواند میلیون ها دلار برای هر حادثه هزینه کند.

بازرسی رنگ و پوشش توسط کارشناسان امری ضروری است که از بروز تمام این اتفاقات جلوگیری خواهد کرد. البته بازرسی پوشش کار سخت و مداومی می باشد که با استفاده از روش هایی، آنرا ساده تر می‌نماییم.

حتی انتخاب رنگ بسیار حائز اهمیت است. رنگ زرد برای ایمنی یا رنگ آبی برای شناسایی یا رنگ‌های خاص متناسب با برند شرکت می باشد. رنگ یک پوشش محافظ در طول زمان تغییر می کند. این تغییرات در اثر فرسودگی یا قرارگرفتن در معرض نورخورشید ایجاد می گردد. رنگ های تیره نسبت به رنگ های روشن بیشتر مستعد تغییر رنگ هستند.

پوشش های پایانی طراحی شده برای استفاده بیرونی معمولاً با تثبیت کننده های نور فرموله می شوند تا تغییر رنگ به حداقل برسد. سیستم های رزین پلی یورتان، پلی سیلوکسان و فلوراورتان تمایل دارند رنگ خود را برای مدت طولانی تری نسبت به وینیل، آلکید، لاتکس اکریلیک، اپوکسی و سایر انواع رزین حفظ کنند، اما به طور قابل توجهی هزینه بیشتری نیز دارند. تغییرات کیفی در رنگ را می توان به محض آشکار شدن توسط چشم انسان تشخیص داد، اما تغییرات جزئی در رنگ، نیاز به تعیین کمیت تغییر رنگ را فقط می توان با استفاده از رنگ سنج تعیین کرد.

چندین روش استاندارد ASTM برای اندازه گیری رنگ وجود دارد. اینها شامل روش تست استاندارد ASTM E1349 برای ضریب انعکاس و رنگ با استفاده از اسپکتروفتومتری با استفاده از هندسه دو جهته (45°:0° یا 0°:45°)، روش تست استاندارد ASTM E1331 برای ضریب انعکاس و رنگ با استفاده از طیف فتومتری با استفاده از geometry22, ASTM نیمکره استاندارد تمرین برای محاسبه تلورانس رنگ و تفاوت رنگ از مختصات رنگ اندازه‌گیری شده با ابزار، و تمرین استاندارد ASTM E1164 برای محاسبه تحمل رنگ و تفاوت رنگ از مختصات رنگ اندازه‌گیری شده با ابزار.

اگر تمایل دارید در مورد بازرسی رنگ و پوشش اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما این لینک را مطالعه نمایید.

 

صنعت رنگ و پوشش

رنگ ها و پوشش ها زندگی را رنگارنگ تر، راحت تر و ایمن تر می کنند. اهمیت این صنعت با رشد پایدار تولید سالانه آن منعکس می شود. دلیل اصلی اهمیت بازرسی رنگ و پوشش به تنوع امکان استفاده اشاره دارد.علاوه بر این که برای زیبایی بسترها کاربرد دارند، از رنگ ها و پوشش ها برای محافظت، به عنوان سطوح ضد لغزش، برای عایق بندی یا به عنوان هادی های الکتریکی نیز استفاده می شود.

برای پوشش این تنوع، فرمولاسیون های پیچیده ای تولید می شود که از چهار جز اصلی تشکیل شده است:

  • حلال ها
  • رنگدانه ها
  • چسب ها
  • مواد افزودنی

مقادیر جداگانه این ها می تواند تفاوت قابل توجهی داشته باشد. به عنوان مثال، برای گروه پوشش های پودری، به حلال نیازی نیست. محصولی با عملکردهای خاص با توجه به نیاز کاربر تنها پس از ترکیب هوشمند این مولفه های اصلی تولید می شود. برای اطمینان از بهترین نتایج، کنترل کیفیت سریع و قابل اعتماد ضروری است.با این وجود، با افزایش پیچیدگی محصول، مسئله بازرسی رنگ و پوشش چالش برانگیزتر می شود.

بازرسی رنگ و پوشش در شرکت مهندسین مشاور ناظران دقیق تدبیر

برای اطمینان از اینکه کار پوشش دهی به طور کامل از تأسیسات شما محافظت می کند، ما بازرسی جامع از کارهای پوشش دهی، تجهیزات و قطعات ارائه می دهیم. برای مشاوره حتما با ما تماس بگیرید.

توانایی پوشش ها برای مقاومت در برابر خوردگی در مدت زمان طولانی نقش مهمی در حفاظت دارد. توجه به اینکه چگونه پوشش ها، نرخ خوردگی را کاهش می دهند، چگونه باید نگهداری شوند و چگونه پوشش ها در نهایت خرابی تجهیزات و قظعات مهم عملیات، ایمن هستند را به شرکت مهندسین مشاور ناظران دقیق تدبیر بسپارید.

تئوری خوردگی و عوامل مختلف کنترل کننده نرخ شکست را تعیین می کند. خوردگی به عنوان زوال یک ماده که در نتیجه واکنش با محیط آن ایجاد می شود، تعریف می شود که تمام این موارد را به کارشاسان و متخصصین ما محول نمایید.

 
 
 

آموزش بازرسی رنگ و پوشش

شرکت مهندسین مشاور ناظران دقیق تدبیر به دانشجویان خواهان بازرسی رنگ و پوشش آموزش می دهد و پس از آزمون آنلاین یا حضوری، مدرک بین المللی به دانشجویان این رشته اعطا می گردد. با توجه به اینکه چنین رشته هایی به صورت تخصصی می باشد، درآمد بالایی نیز دارد. برای اطلاع از تقویم آموزشی حتما به این لینک سر بزنید.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه